Підвищення кваліфікації викладачів – основа покращення якості освіти |
||
Минулої п’ятниці в Центральноукраїнському національному технічному університеті відбулось вручення сертифікатів про підвищення кваліфікації викладачам навчального закладу, які навчаються на курсах польсько-українського «Консорціуму Університетів DOBRE» та проходили стажування в університеті «Люблінська Політехніка» (Польща). Як повідомлялось раніше на сайті ЦНТУ, «Консорціум Університетів DOBRE» створено в рамках проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE). До складу консорціуму входять заклади вищої освіти та центри підвищення кваліфікації семи регіонів України, де впроваджується проект DOBRE, а також Малопольська школа публічного адміністрування Краківського економічного університету (Польща). В Кіровоградській області представником консорціуму є Центральноукраїнський національний університет. Курси «Консорціуму Університетів DOBRE» на базі ЦНТУ розпочались минулого року, на даних курсах навчаються викладачі університетів обласного центру, представники органів місцевого самоврядування, представники об’єднаних територіальних громад регіону тощо. Курси складаються з декількох етапів, відповідно, по завершенні кожного з етапів стажування учасники отримують відповідні сертифікати. Про стажування викладачів двох економічних факультетів Центральноукраїнського національного технічного університету, організованому в рамках співпраці між ЦНТУ та університетом «Люблінська Політехніка» (Польща), також розповідалось на сайті університету. Стажування за програмою «Методика викладання економічних дисциплін: порівняльний аспект Польща-Україна» складалось із двох частин. Перша частина – заняття в Польщі на базі університету «Люблінська Політехніка», друга – індивідуальні заняття за допомогою системи дистанційної освіти польського навчального закладу. Учасники стажування отримують сертифікати від «Люблінської Політехніки». «Мета стажувань викладачів одна – підвищення якості освітніх послуг нашого університету, – говорить проректор ЦНТУ з наукової роботи, професор Олександр Левченко. – Сучасний світ змінюється швидко, ми намагаємось відповідати сучасним європейським вимогам, тому вивчаємо досвід європейських університетів в сфері менеджменту, в сфері публічного адміністрування. Викладачі ЦНТУ, які стажувались за кордоном або навчались в закордонних університетах, вивчали методику викладання різних дисциплін студентам іноземних університетів, відповідно, отримали певний досвід, який зможуть реалізувати тут, викладаючи вже нашим студентам. Нещодавно ми підписали договір про співпрацю з «Люблінською Політехнікою», яким передбачено, зокрема, створення спільної магістратури за програмою «подвійних дипломів». Перед цим представники «Люблінської Політехніки» перевіряли наші навчальні плани, перевіряли наших студентів, наскільки вони готові навчатися в польському університеті. І те, що таку магістратуру було відкрито і перші студенти ЦНТУ вже поступили на навчання за спільною польсько-українською програмою, говорить про те, що якість наших освітніх послуг знаходиться на належному рівні». Відповідно до нормативних вимог, викладачі ЗВО мають підвищувати власну кваліфікацію, щонайменше, раз на п’ять років. Але ж в сучасному цифровому світі п’ять років – величезний термін. І не обов’язково чекати весь відведений нормативними вимогами час від попереднього стажування до наступного... «Багато залежить від бажання викладача змінюватись, – вважає професор Олександр Левченко. – Якщо викладач хоче бути сучасним фахівцем, він не чекатиме всі п’ять років, а намагатиметься постійно вдосконалювати свій рівень. Я часто спілкуюсь з викладачами різних кафедр нашого університету і знаю, що багато викладачі, які нещодавно проходили стажування, вже шукають наступні програми підвищення кваліфікації. У тому числі – закордонні стажування, програми обмінів викладачами з іноземними університетами тощо. У всіх них великі плани. А найголовніше – підвищення професійно-кваліфікаційного рівня наших викладачів сприятиме покращенню якості освіти в ЦНТУ». |
||